رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اعتبار ۵ مدرک هویتی برای رای‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند| برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیکی منوط به تایید شورای نگهبان و اعلام وزارت کشور+ فیلم

  • کد خبر: ۲۰۵۴۰۳
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
اعتبار ۵ مدرک هویتی برای رای‌گیری در انتخابات ۱۱ اسفند| برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیکی منوط به تایید شورای نگهبان و اعلام وزارت کشور+ فیلم
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: طی ادوار گذشته تنها با شناسنامه و کارت ملی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما در این دوره به پنج مدرک ارتقا یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر فریدنیا، دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی در نشست خبری که امروز، ۲۰ دی ۱۴۰۲ با موضوع «اقدامات انجام شده برای الکترونیکی‌شدن انتخابات در استان» در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: با توجه به بررسی در فضای مجازی، محتوا‌هایی که در این فضا منتشر می‌شود بر مسائل امیدآفرینی و امیدبخشی جامعه غلبه دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر بیان مسائل و واقعیت‌های جامعه در راستای امیدآفرینی نیز گام برداریم.

وی افزود: مردم باید بدانند ما در حال جهاد هستیم و باید علاوه بر آن در حوزه دشمن‌شناسی جدیت داشته باشیم که بدانیم دشمن در چه حوزه‌هایی ورود پیدا می‌کند. نقطه کانونی مباحث پیش‌رو مسئله امید و امیدآفرینی است که رسانه‌ها باید بیشتر به آن بپردازند و کمتر به مسائلی که در جامعه باعث بی‌اعتمادی می‌شود دامن بزنند. بخشی از این مباحث واقعا مطالعه نشده و از روی فضای ظاهری منتقل می‌شود لذا احساس جهاد در برابر دشمن و امیدآفرینی باید مورد تاکید قرار گیرد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: شعب اخذ رای پس از تشکیل هیئت‌های اجرایی به سمت پایش مکان‌های شعب اخذ رای رفت و از سه منظر اجرایی، زیرساختی و مسائل امنیتی به این مکان‌ها توجه شد. تاکنون ۴ هزار و ۵۴۵ شعبه پایش و قطعی شده که ۳ هزار و ۵۶۴ شعبه ثابت و ۹۸۱ شعبه سیار است آنچه در این دوره مورد تاکید است توجه به کلونی‌هاست که بتوانیم شعب سیار را الزام کنیم و رای مردم را در کلونی‌ها اخذ کنند.

فریدنیا از اعتبار پنج مدرک شناسایی برای شرکت در انتخابات خبر داد و گفت: طی ادوار گذشته تنها با شناسنامه و کارت ملی می‌توانستند در انتخابات شرکت کنند، اما در این دوره به ۵ مدرک ارتقا یافته است.

وی افزود: نمایندگان فرمانداران شعب مشخص و بررسی شدند و امید است که نمایندگان در این دوره تکریم ارباب رجوع را در شعب اخذ رای دنبال کنند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی درخصوص آموزش‌ها بیان کرد: طی آسیب‌شناسی‌ای که پیش از آغاز سال به آن پرداختیم حدود ۹ دوره آموزشی برای فرمانداران، معاونان سیاسی و بخشداران مستقل برگزار کردیم. دوره‌های شبیه‌سازی اخذ رای برگزار شد و بنا داریم برای نیرو‌های انتظامی که مسئول برقراری امنیت شعب هستند دو سه روز آموزش برگزار کنیم.

فریدنیا ادامه داد: هزار و ۷۴۴ داوطلب قطعی داشتیم که هزار و ۱۲۳ نفر تایید شدند و در مقطع هیئت وزارت استان ۷۸۰ نفر که ۶۷۹ نفر مرد و ۱۰۱ نفر خانم هستند، تایید شدند و از داوطلبان دوره قبلی نیز ۴۵ درصد تایید صلاحیت شدند. خوشبختانه رقابت بین کاندیدا‌ها برقرار است و ان‌شاءالله شاهد یک انتخابات پرشور خواهیم بود.

وی درخصوص انتخابات الکترونیک بیان کرد: تقریبا از سه  ماه گذشته بحث انتخابات تمام الکترونیکی را داشتیم، اما با برخی نواقص روبه‌رو شدیم که رفع شد. خراسان رضوی آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی را دارد، اما تاکنون وزارت کشور به دلیل عدم تائید شورای نگهبان اعلام نکردند. امید است تا پایان دی ماه تکلیف برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک یا دستی مشخص شود.

در خراسان رضوی ۴ هزار و ۵۴۵ صندوق رای وجود دارد

در ادامه امیری، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: انتخابات طی ۴۴ سال گذشته از عوامل مهم اقتدار نظام اسلامی بوده و شدکت گسترده مردم نشان دهنده پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران است. آنچه که در انتخابات حائز اهمیت است سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است. سلامت و امنیت با مسئولین ذی‌ربط است درمورد مشارکت و رقابت مربوط به آحاد مردم و نمایندگان است که فعالیت نمایندگان انتخاباتی پرشور را رقم خواهد زد و باعث مشارکت بیشتر مردم در لین صحنه خواهند شد و نقش تمام رسانه‌ها در این امر حائز اهمیت است.

وی افزود: نسبت به ادوار گذشته تغییراتی وجود دارد. در ادوار گذشته افراد برای ثبت‌نام در حوزه‌های انتخابیه یا فرمانداری‌ها اقدام می‌کردند، اما در این دوره برای تسهیل امور از طریق اینترنت از طریق درگاهی که توسط وزارت کشور راه‌اندازی شد، اقدام کردند. از ۱۶ تا ۲۲ مرداد پیش ثبت‌نام اولیه بود، ۳۸ هزار و ۸۶۹ نفر آمادگی را برای قسمت دوم داشتند و در مجموع ۲۵ هزار نفر ثبت نام قطعی را انجام دادند.

امیری ادامه داد: خراسان رضوی ۱۲ حوزه اصلی و ۳۴ فرمانداری و ۱۸ نماینده برای کل استان در نظر گرفته شده است. شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه و پاسپورت برای شرکت در انتخابات معتبر است، اما کارت ملی را همراه داشته باشند چرا که در کاهش خطا و تسریع انجام انتخابات موثر است.

وی افزود: در خراسان رضوی ۴ هزار و ۵۴۵ صندوق رای وجود دارد. با توجه به اینکه این دوره شناسنانه‌ها ممهور به مهر نمی‌شود به یک ارتباط ثابت و پایدار با وزارت کشور باید داشته باشیم که افرادی که رای می دهند اطلاعات فرد روی بانک اطلاعاتی وزارت کسور قراربگیرد و نتواند در شعب دیکر دومرتبه رای دهد و ایجاد ارتباط حائز اهمیت است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: حدود ۶ هزار نقطه را باید تست می‌کردیم که ۳ هزار و ۵۶۴ نقاط شعب ثابت و ۲هزار و ۳۲۱ نقطه تست شده است. تا پایان هفته آینده تمام نقاط شعب زیر تست قرار بگیرد که اگر مشکلی وجود دارد رفع شود. در حوزه ارتباطات مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به اینکه دستگاه‌ها به اینترنت متصل نیستند از نظر امنیتی نیر مشکلی نداریم.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ انتخابات شورای شهر مشهد تمام الکترونیک برگزار شد و در مجموعه از ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه فقط ۲ دستگاه دچار نقص شد که رفع شد در کل دستگاه‌ها کارایی لازم را دارند. طبق قانون یک هشتم صندوق‌های آن حوزه باید تمام الکترونیک باشد و ما آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->